۱۳۸۸ آبان ۲۸, پنجشنبه
گزارشی از آخرین وضعیت آقای بروجردی در بند ویژه روحانیت در زندان اوین

به گزارش شاهدان عینی، آقای بروجردی عصر روز 26 آبان برابر با 17 نوامبر، به هنگام پائین آمدن از پله ها، یکبار دیگر تعادل جسمی خود را از دست داده و به شدت زمین خوردند و دقایقی را نیز به حال اغما فرو رفتند. ایشان طی دو ماه اخیر نیز بر اثر بروز سرگیجه های ناگهانی در چندین نوبت از جمله در تاریخ 18 مهرماه برابر با10 اکتبر و 20 مهرماه برابر با 12 اكتبر سال جاری به زمین خورده و مصدوم شده اند .

موارد مهم دیگر:
- آقای بروجردی در حال حاضر در یکی از سلولهای بند ویژه روحانیت زندان اوین دوران سختی را سپری می نماید.
- سیستم گرمایشی بند ویژه روحانیت دارای مشکلات فنی است و این مسئله باعث تشدید فشار بر زندانیان در هوای سرد شمال تهران شده است. با این وجود مسئولین مربوطه در پاسخ به پیگیری زندانیان ، کمبود سوخت را علت بروز چنین وضعیتی اعلام نموده اند .
- انتشار بیماریهای واگیردار و نبود دارو و پزشک متخصص و دلسوز نیز خطر دیگریست که زندانیان را تهدید می کند.
- افزایش تعداد بازداشتیهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری ، باعث شلوغی اکثر بندهای زندان اوین و از جمله بند ویژه روحانیت گردیده که این امر منجر به تشدید بیماری تنفسی آقای بروجردی و همچنین ایجاد محدودیت برای تماسهای تلفنی وی شده است.
- توزیع غذاهای با کیفیت بسیار پائین و حتی تاریخ مصرف گذشته به زندانیان شرایط بسیار سختی را بر زندانیان این بند تحمیل نموده است .
- بنابر گزارش بسیاری از کارشناسان و زندانیان سابق، نگهداری زندانیان در شرایط بسیار بد و محروم نگه داشتن آنها از خدمات پزشکی ، به عنوان ابزاری برای شکنجه و تحت فشار قرار دادن آنها بشمار میرود و تا کنون برخی از زندانیان در ایران ، بر اثر همین نوع شکنجه ها فوت نموده اند.

توضیحات بیشتر:
لازم به ذکر است آقای بروجردی که در اعتراض به تشدید فشارهای عمومی از جانب حکومت مذهبی ایران داوطلبانه خود را خلع لباس نموده است ، در تاریخ 19 اگوست 2009 به علت وخامت حال جسمی از بند انفرادی زندان مرکزی یزد به زندان اوین منتقل شدند، ولی تا کنون هیچ اقدامی جهت بستری وی و یا انجام معاینات پزشکی لازم صورت نگرفته است. ایشان در شرایط بد بهداشتی و درمانی، طی بیش از 37 ماه حبس در بندهای انفرادی و عمومی به انواع بیماریها مبتلا گردیده اند و به شدت ضعیف و آسیب پذیر شده اند و اکنون از ناراحتی های قلب، چشم، دندان، تنگی نفس، پوکی استخوان، پارکینسون و کلیه و ... رنج می برند.
11 Comments:
Blogger frzadazad said...
با سلام
ما خواهان آزادی بی قید و شرط آیت الله کاظمینی بروجردی هستیم .جمعی از دانشجویان استان بوشهر

Anonymous ناشناس said...
این نشان از ظلم حاکم در دولت ایران است .

Anonymous ناشناس said...
سلام
ممنونم از بابت بازتاب اخبار این روحانی دگراندیش.

Anonymous كامبيز said...
با سلام
از خداوند منان سلامتي آيت الله بروجردي را خواستارم.

Anonymous مرجان said...
سلام
انشاءالله بزودي ظالم از بين مي رود.
براي آيت الله بر حق آرزوي سلامتي دارم

Anonymous ناشناس said...
نمي دانم كه سازمانهاي بين المللي تا كي مي خواهند در مورد جناياتي كه در ايران اتفاق مي افتد سكوت كنند واقعاً براي همه ي آنها متاسفام.

Anonymous ناشناس said...
لازم است دیدهبانان حقوق بشر قدری هم وقتشان را برای رسیدگی به وظایفشان که دفاع از آزادیخواهان بی گناه است صرف کنند .

Anonymous ناشناس said...
حمایتش وظیفه همه آزادیخواهان است .

Anonymous ناشناس said...
در كجاي دنيا اينقدر به يك زنداني ظلم مي شود.

Anonymous احمد رضا said...
آيت الله بروجردي بايد آزاد شود.

Blogger frzadazad said...
با سلام به مظلومان عصر
آیت الله بروجردی فقط در زندان نیست که دارد این فجایع و عذاب های جمهوری اسلامی را تحمل می کند بلکه ایشان چندین سال است خودشان و پدرانشان آیت الله سید محمد علی و سید محمد طاهر که سی سال است که این دردها را تحمل کرده و تا به الان که در زندان افتاده است . پس ای آزادی خواهان بیاییم و دست در دست هم نهیم و ایشان و سایر زندانیان اعتقادی را از دست رژیم کفر در بیاوریم .متشکرم